توان نیوز
  • کد مطلب : 31398
  • تعداد نظرات : 0
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۹ آبان, ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
  • ۷ ایرانی در جمع دانشمندان برتر جهان

خبرگزاری الیسنا: موسسه کلاریویت آنالیتیکس هر سال بیش از سه‌هزار پژوهشگر را از سراسر جهان در ۲۱ حوزه موضوعی به ‌عنوان پژوهشگر پراستناد شناسایی و نام آن‌ها را منتشر می‌کند و در آخرین شناسایی، هفت دانشمند ایرانی از تاثیرگذارترین دانشمندان در پیشرفت علوم قرار گرفته‌اند. برای شناسایی پژوهشگران پراستناد، ۱۳۴ هزار و ۸۳۲ مقاله پراستناد ...>

برای شناسایی پژوهشگران پراستناد، ۱۳۴ هزار و ۸۳۲ مقاله پراستناد در نشریه‌های نمایه شده “وب ‌آو ساینس” در حوزه علوم و علوم اجتماعی در ۱۱ سال گذشته (از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵) پیمایش شده‌اند.

مقاله‌های پراستناد آن‌هایی هستند که بیشترین استناد را در حوزه‌های موضوعی خود می‌گیرند و در یک درصد نخست جای دارند و در پایگاه “شاخص‌های اساسی علم” (آی. اس. آی.) فهرست می‌شوند.

همچنین پژوهشگرانی که مقاله پراستناد دارند، پژوهشگران تاثیرگذار به‌ شمار می‌روند و آن‌هایی که نامشان با فراوانی بیشتری می‌آید تاثیرگذارتر هستند. از این رو، پژوهشگران بر پایه شمار مقاله‌های پراستنادشان رتبه‌بندی و آن‌هایی که در رتبه‌های نخستین جای گرفته‌اند، به‌ عنوان پژوهشگر پراستناد معرفی می‌شوند.

در ویرایش پیشین فهرست پژوهشگران پراستناد، ۶ دانشمند ایرانی بودند، ولی در ویرایش ۲۰۱۷، هفت ایرانی در این فهرست جای گرفته‌اند.

نام پژوهشگران ایرانی پراستناد به همراه حوزه موضوعی، وابستگی سازمانی نخست و وابستگی سازمانی دوم به شرح زیر است:

“مهدی دهقان”، مهندسی، ریاضیات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، “داود دومیری گنجی” مهندسی، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، “مفید گرجی بندپی” مهندسی، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، “محسن شیخ‌الاسلامی” مهندسی، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، “علی کاوه” علوم رایانه، دانشگاه علم و صنعت ایران، “طاهر نیک‌نام” مهندسی، دانشگاه صنعتی شیراز و “شهرام رضاپور” ریاضیات، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان(تبریز).

فهرست پژوهشگران پراستناد سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۳۴۰۰ پژوهشگر را دربر دارد که پیشگام تاثیرگذاری علمی در حوزه‌های موضوعی خود هستند.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با پشتیبانی دبیرخانه شورای‌ عالی عتف، با راه‌اندازی سامانه “نما” (جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان) تلاش می‌کند نتایج نظام‌های گوناگون ارزیابی علم، فناوری و نوآوری را پایش کند و گزارش‌های کاربردی گوناگونی را در اختیار سیاست‌گذاران بگذارد. این سامانه در دسترس عموم است.

برچسب ها :
    دیدگاه کاربران
    *

ایمیل شما برای همه نمایش داده نخواهد شد.

*

از نوشتن نظرات با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.

*

از ارسال نظرات غیر مرتبط با متن خبر , تکرار نظرات دیگران , توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمائید.

ارسال دیدگاه